تورس در لیست نکونام تیلور و همسرش به تهران می‌آیند کامنت ویژه اوسمار برای شهاب زاهدی + عکس آتیلا حجازی، سرپرست جدید استقلال کیست؟ ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟ جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تیرحامیان مدیران امتحان پس داده استقلال به سنگ خورد حجازی: ۵ فینال پیش روی استقلال باقی مانده دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟
سرخط خبرها

یخچالی در گفتگو با فیبا: برای صعود به جام جهانی مشکلی نداریم|حامد و صمد دانش بسیار خوبی از بسکتبال دارند

  • کد خبر: ۸۷۱۷۴
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
یخچالی در گفتگو با فیبا: برای صعود به جام جهانی مشکلی نداریم|حامد و صمد دانش بسیار خوبی از بسکتبال دارند
ملی پوش بسکتبال می گوید: ما همه نوع بازیکنی در تیم داریم که می‌توانند به شیوه خودشان به تیم ملی کمک کنند. می‌توانیم با یک ترکیب بلند قد یا ترکیب کوچک بازی کنیم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ما ابزار لازم برای بازی در سبک‌های مختلف بسکتبال را داریم.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سایت جهانی بسکتبال (فیبا) امروز مصاحبه‌ای از بهنام یخچالی ملی پوش بسکتبال کشورمان منتشر کرده که در آن به بررسی وضعیت تیم ملی پرداخته است. در این مطلب آمده است: در یک دهه و نیم گذشته، ایران نامی بوده که بر بسکتبال آسیا تسلط داشته است، سه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، سه حضور متوالی در جام جهانی، دو حضور در المپیک.
با موفقیت بیشتر و بیشتر هر بار که آن‌ها به زمین می‌روند، هدف پیش روی آن‌ها بزرگتر و بزرگتر می‌شود. تصور از بیرون این است که فشار زیادی روی بازیکنان برای نمایش در مسابقات آتی وجود خواهد داشت. با این حال، آن‌ها چنین احساسی ندارند. حداقل نه برای بهنام یخچالی، گارد ستاره این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی بسکتبال فیبا ۲۰۲۳. او گفت: «فکر نمی‌کنم فشاری برای صعود مجدد به جام جهانی وجود داشته باشد. ما مطمئن هستیم که با بازی سخت و درست می‌توانیم به هدف خود برسیم. ما بازیکنان بزرگی داریم که با بازی در بالاترین سطح تجربه زیادی دارند. ما قدم به قدم پیش خواهیم رفت.»
علاوه بر اشاره یخچالی به اینکه ایران بازیکنان بزرگی دارد و با بازی در بالاترین سطح تجربه زیادی دارند، بازیکنانی از «نسل طلایی» مانند حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی از جمله پیشگامانی بودند که برای کسانی که در ایران بسکتبال را دنبال می‌کردند، امتیاز بالایی ایجاد کردند.
یخچالی گفت: «ابتدا در المپیک ۲۰۰۸ و سپس به جام جهانی ۲۰۱۰ راه یافتیم. همه آن بازیکنان و کادر مربیگری ذهنیت بسکتبال ایران را تغییر دادند و راه را برای همه هموار کردند. آن‌ها به خودشان و کار تیمی خود ایمان داشتند و با این کار ما را در این راه قرار دادند. آن‌ها همچنین استانداردی را تعیین کردند که برای همیشه در بسکتبال ایران و آسیا ماندگار خواهد بود. حامد و صمد پیشکسوتانی هستند که سال‌ها در بسکتبال حضور داشته‌اند و سطح عملکرد خود را حفظ کرده‌اند. آن‌ها دانش بسیار خوبی از بسکتبال دارند و همیشه با بقیه بازیکنان تبادل نظر می‌کنند و از یکدیگر یاد می‌گیرند.»
به پاراگراف اول برگردید و دوباره آن دستاورد‌ها را بررسی کنید. این استاندارد بسکتبال ایران است. در حالی که مطمئناً رسیدن به قله بسکتبال آسیا برای آن‌ها آسان نبود، ماندن در اوج نیز به همان اندازه سخت بوده است. حتی در شرایطی که برخی از ستاره‌های آن «نسل طلایی» مانند اوشین ساهاکیان و مهدی کامرانی بازنشسته شده‌اند، ایران همچنان در میان بهترین‌های آسیا قرار دارد و موج به موج بازیکنان با استعداد جوان‌تر جایگاه‌شان را می‌گیرند.
وی ادامه داد: «نسلی که الان داریم، نتیجه حضور بسکتبال ایران در بالاترین سطح بسکتبال جهان است و چه کسی آن سطح را حفظ کرد و حتی آن را بالاتر برد تا بسکتبال ایران در چنین سطحی باقی بماند؟»
به غیر از خود یخچالی، بازیکنانی مانند ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، مایک رستم پور، آرون گرامی پور و نوید رضایی فر نیز از نسل جوان هستند که مشعل را بعد از حدادی و صمد حمل خواهند کرد.
یخچالی توضیح داد: «انتقال سال‌ها ادامه داشته است، این یک اتفاق ناگهانی نبود، بنابراین تعدیل نیز تدریجی بود. بیشتر ما در حال حاضر در سطح باشگاهی و تیم ملی با یکدیگر بازی می‌کنیم، بنابراین می‌دانیم که هر بازیکن چه کاری می‌تواند انجام دهد. من همچنین در چین با حامد در همان باشگاه بازی کردم که به ما زمان بیشتری برای ارتباط برقرار کردن در زمین داد. چیزی که حامد و صمد همیشه به ما می‌گفتند این بود که هرگز فراموش نکنیم که بازی در تیم ملی چقدر اهمیت دارد و ایران را در این سطح نگه داریم. تعدیل از سوی تمام کادر مربیگری ما در تمام این سال‌ها انجام شد. به تدریج نقش‌های ما بزرگ‌تر و مهم‌تر شد. در سال ۲۰۱۴، من در بازی‌ها شروع نمی‌کردم، این اولین تجربه من در رقابت‌های بزرگ بود، اما بعد از سال‌ها مثلا سال ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید و المپیک توکیو را که من شروع کننده بودم و نقش مشخصی در تیم داشتم و این برای همه نسل من یکسان است.»
مطمئناً اوقات هیجان انگیزی برای طرفداران "تیم ملی" است. با توجه به اینکه بازیکنان جوان‌تر نقش خود را در بازی‌های آینده گسترش می‌دهند، شاهد عرضه سبک‌های جدید بسکتبال توسط ایران خواهیم بود. او افزود: «بسکتبال سال به سال تکامل می‌یابد و همینطور نحوه بازی ما در زمین نیز تغییر می‌کند. ما همه نوع بازیکنی در تیم داریم که می‌توانند به شیوه خودشان به تیم ملی کمک کنند. می‌توانیم با یک ترکیب بلند قد یا ترکیب کوچک بازی کنیم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که ما ابزار لازم برای بازی در سبک‌های مختلف بسکتبال را داریم. هدف ما این است که همیشه ایران را در بالاترین سطح رقابت نگه داریم و منتظر راهیابی به دور‌های بالاتر باشیم.»
برای بهنام یخچالی و ایران، ماموریت فعلی ساده است. او می‌گوید: «ما باید تلاش کنیم تمرینات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در بهترین فرم به عنوان تیم عمل کنیم. ما روحیه بسکتبال ایران را نشان خواهیم داد و یک چیز در ذهن خود داریم و آن صعود به جام جهانی است. ما هیچ فرصتی را از دست نخواهیم داد.»

 

یخچالی در گفتگو با فیبا: برای صعود به جام جهانی مشکلی نداریم|حامد و صمد دانش بسیار خوبی از بسکتبال دارند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->